top of page

Kaliteli Uyku İçin: Uyku Harmanı

Güncelleme tarihi: 6 Haz


Kaliteli Uyku İçin: Uyku Harmanı
Uyku kalitenizi ve yaşam enerjinizi artırmak için Tea1986'nın Uyku Harmanı'nı mutlaka deneyin.

Sabah uyandığımızda kendimizi yeterince dinlenmiş hissetmiyorsak, hatta yataktan yorgun kalkıyorsak, uykumuzda bir sıkıntı var demektir. Beden ve ruh sağlığı için uykunun kaliteli olması şarttı. Verim alınmış bir uyku, insanı pek çok hastalıktan koruduğu gibi yaşam enerjisini de yüksek tutar. Üstelik dinginlik ve zihin açıklığı sağlar.

Kendini genel olarak iyi hissetmeyen, konsantrasyon zorlukları yaşayan, motive olmakta güçlük çeken, sık sık hastalanan insanların uyku düzenlerine bakıldığında ciddi bir yetersizlik görülür. Bir insanın günde ortalama 8-10 saat uyuması tavsiye edilse de giderek hızlı tempoda sürdürülen bir yaşam için bu çoğu zaman uygulanmaz. İşte kaliteli uykunun önemi de tam burada ortaya çıkar. Gece uykusu az olanlara özellikle öğle uykusu tavsiye edilir. Öğle vakti yarım saatle bir saat arasında uyumak, kişiye gün boyu yetecek bir dinamizm verebilir.

Uyku düzeni, yeme düzeniyle de çoğu zaman ortaklık gösterir. Ağır yemek yiyenlerin gereğinden fazla uyuduğu gözlemlenir. Yeterli beslenmeyenlerin ise uykuları verimli değildir. Çok kafein kullanan ya da alkol bağımlılığı olan kimselerin de yine uyku düzeninde ciddi sorunlar vardır. Dolayısıyla kaliteli bir uyku için yeme düzeninin de kaliteli olması gerekir.



Uyku kalitesini artırmak için neler yapılabilir?

  • Yatmadan birkaç saat önce kafein ya da nikotin tüketimi bırakılmalı.

  • Uykuya yakın saatlerde yoğun vücut hareketleri yapılmamalı.

  • Parlak ve yoğun ışıklar kullanılmamalı. Uyurken mutlaka ortam karanlık olmalı.

  • Yatmadan önce bir şeyler yememeli.

  • Sessizliğin kaliteli ve verimli bir uyku için olmazsa olmaz olduğu bilinmeli.

  • Her gün olmasa da ağırlıklı olarak aynı saatlerde uyumalı ve uyanmalı.

  • Yatak, uyuma dışında (TV, bilgisayar, cep telefonu, tablet kullanımı ve yemek) kullanılmamalı.

  • Vücudunuza en uygun yatak ve yastık seçilmeli.

  • Uykuya geçmekte sorun varsa, uyumadan önce duş alıp vücut rahatlatılmalı.

  • Yatak odası ve yatak hijyenine dikkat edilmeli.



Uyku için üretilen çaylardan fayda sağlanabilir mi?

Günümüzde uyku problemi yaşayanlar için sadece çay değil pek çok içecek üretilmektedir. Buna rağmen genellikle insanlar ilaç desteği almayı tercih ediyorlar. Oysa çay, pek çok kimyasal maddeyle kıyaslandığında çok daha faydalı bir besindir. Özellikle güvenilir ve özenli üretilmiş çaylar, yalnızca uyku için değil pek çok konuda sağlığı destekler, yaşam kalitesini artırır.


Tea1986’nın en sevilen karışık bitki çaylarından biri de Uyku Harmanı’dır. İçinde melisa yaprağı, papatya, rezene, nane, limon kabuğu, lavanta, limon otu ve gül yaprağı bulunan Uyku Harmanı tam bir sağlık deposudur. Melisa yaprağı uykuya geçmeyi kolaylaştırırken sindirim sorunları için de önemli bir stres çözücüdür. Papatya da yine uykuya geçişi rahatlatırken iltihap giderici özellikler gösterir. Rezene, nane ve limon kabuğu kas spazmlarını önlemeye ve bağırsak sorunlarını hafifletmeye büyük etki gösterir. Lavanta; sinirleri yatıştırır, gerginliği azaltır, kan basıncını ve tansiyonu dengeler. Limon otu migren ağrılarını ve diğer bedensel ağrıları hafifletir. Gül yaprağı bilhassa baş ağrısı için bire birdir, aynı zamanda kan dolaşımını hızlandırır ve sinir yüklenmelerini hafifletir.


Tea1986 Uyku Harmanı, kaliteli bir uykuya ve dolayısıyla kaliteli bir yaşama sizi hazırlamak için siparişlerinizi bekler. Şimdiden hem afiyet olsun diyoruz, hem de iyi uykular diliyoruz.

5 görüntüleme0 yorum

İlgili Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page